Acum ai la dispozitie o unealta de marketing foarte simplu de utilizat : auditul de ambalaj. Care sunt avantajele pentru brandul tau ?
- afli exact ce beneficii ( KPI= key performance indicators) urmareste clientul : beneficii atat functionale cat si emotionale.
- afli exact ce sa ceri designerului sau agentiei de branding pentru noile ambalaje.
- afli cum este privit produsul tau si ce trebuie sa faci ca sa cresti vanzarile.
Un astfel de audit a fost realizat de brandul ZUZU recent, care a decis in urma lui sa schimbe atat forma cat si designul de ambalaj pentru laptele normal si cel degresat.
Noi folosim mai multe tipuri de audit care pot fi personalizate in functie de tipul de produs, locatiile de vanzare si bugetul tau.
Audit vizual comparativ.
Verificam KPI de brand prin urmare cei emotionali care predomina in decizia de cumparare, si comparam ambalajul cu principalii cinci competitori din categorie, extragand concluziile ambalajului din prezent si formuland rcomandari viitoare.
Audit vizual comparativ prin focus grup sau chestionare online
Verificam KPI functionali si de brand. Folosim imagini relevante pentru ambalaje si le trimitem unui segment de consumatori actuali, grupati in focus grup sau selectati online, centralizarea rezultatelor facandu-se direct in raport cu concluzii si recomandari puse la dispozitia clientului.
Audit de ambalaje realizat in magazine
Verificam KPI functionali si de brand. Folosim tehnica de intevievare pentru a testa atat parametrii functionali cat si cei de brand direct in magazine folosind operatori de interviu selectati si instruiti pentru a derula campania de auditare la nivel local sau national.
Aceste metode nu sunt costisitoare si ajuta brandurile romanesti care au un mare deficit la capitolul design versus cele globale, sa se pozitioneze mai bine in piata , stiut fiind ca un bun design de ambalaj este cu 50% mai eficient decat publicitatea clasica.