Conceptul de website “ de prezentare” e la fel de depășit și naiv precum iluzia că după anul 2020 economia va reveni la nivelul de inainte de 2019.
Ce este un website de prezentare? Un “șifonier” în care firmele pun toate informațiile despre ele și despre produse, precum o gramadă de haine de vară și de iarnă, uitând de cele mai multe ori informațiile despre oamenii care generează afacerea, despre planurile lor de viitor, despre ce beneficii aduc comunității, despre ce iși doresc în mod concret să facă utilizatorii care vizitează websiteul sau ocazional sunt aduși pe website din campanii de trafic.
Ce se întâmplă în timp cu siteurile de prezentare? Se prăfuiesc, pierd trafic și interes, devin un bun al firmei care înghite timp, arată îmbătrinite și firmele se gândesc că trebuie refăcute, dau bani unor „baieți entuziaști” care in cel mai bun caz fac websiteuri ieftine și care arată corect, fără să înțeleagă cum pot integra acest bun in gândirea de marketing și vânzări a firmei, sau să înțeleagă modelul de afaceri, constrângerile și oportunitățile de care se pot folosi pentru a aduce beneficii firmelor.
Spre deosebire de 80% din mulțimea firmelor care nu vând produse online și la care se aplică cele de mai sus, mai există profesioniști care au ințeles că un website este un instrument de marketing viu, care se updatează odată cu schimbările din business și care, daca este bine gândit, aduce avantaje reale.
Ca sa afli cum este bine sa pornesti pe cale construirii unui website inteligent, care converteste, am pregatit pentru tine cateva intrebari:
- CE VREI SĂ FACĂ WEBSITEUL?- STABILEȘTE OBIECTIVE CLARE
Un website inteligent îndeplinește un obiectiv de marketing, nu este el însuși un obiectiv. Care este obiectivul tău de marketing la care te poate ajuta wesbiteul? Este cumva să faci clienții potențiali interesați de produsele si serviciile tale astfel încât să sune și să ceară detalii? Atunci nu pune toate informațiile ca pe o tarabă din care să își aleagă clientul ce îi place, adresează-te unei probleme specifice și arată cum o rezolvă produsul/serviciul tău. Asta inseamnă să vinzi online cu ajutorul siteului. Pare ciudat că în 2021 mulți deținători de afaceri sau CEO nu știu să răspundă la această întrebare însă da, este adevărat, schimbarea puternică adusă de acest an va aduce obiective specifice, pentru că digitalizarea nu înseamnă să stăm ore nesfârșite pe Facebook sau să ne trimită oamenii formulare pe e-mail, ci să fim cât mai relevanți pentru piața țintă.
- CUI TE ADRESEZI ? – FĂ UN PROFIL AL CLIENTULUI ȘI FOLOSEȘTE-L
Un website inteligent nu vinde orice oricui, ci se adresează în mod specific nevoilor și dorințelor unui segment sau nișe de clienți. Dacă de exemplu vindeți spuma poliuretanică de tip confort ( burete de mobilă), și vă adresați firmelor producătoare de canapele atunci în afară de densitate și alte caracteristici tehnice ale buretelui puteți alcătui un discurs de vânzare – online- din care să se ințeleagă foarte clar de ce trebuie acestea să cumpere buretele de la tine și NUMAI de la tine!
- CUM COMUNICI CU AJUTORUL WEBSITE-ULUI? – STABILEȘTE INTERESELE DE TIP UMAN
Un website inteligent comunică la nivel uman, folosind un mix de rațional și emoțional, indiferent că se adresează firmelor sau persoanelor fizice. Paradigma de vânzări human to human a ajuns în final și in Romania pentru că dupa 2020 majoritatea firmelor a înțeles că trebuie să se porteze online indiferent de ce anume înseamnă asta, deci trebuie sa comunice cu utilizatorii. Unele firme își fac site „de prezentare” altele gândesc din start la ceva mai valoros. Oamenii cumpără de la oameni, prin urmare de multe ori este suficient să vadă echipa de management, un mesaj de la CEO sau pur și simplu pe omul care îi vinde direct produsul fie că este agent de vânzări sau director național de vânzări, si care ii povestește cu respect și fascinație de ce crede în produs și de ce merită acesta să fie cumpărat.
- DE CE PRODUSELE ȘI SERVICIILE TALE? –WEBSITE-UL E O PRELUNGIRE A BRANDULUI
Este supraofertă din orice și mai ales de tip informațional. Cum ajuți clientul să te aleagă?
În cazul produselor generice, un brand și un produs bun face diferența la raft printre cei 20% din consumatori care nu cumpără mărcile proprii ale supermarketurilor. In cazul produselor și a serviciilor cu o complexitate tehnică un brand bun și un audit al concurenței însoțit de un studiu de piață ajută firmele să înțeleagă deciziile de cumpărare și preferințele clienților și să inoveze argumente de vânzare diferite de cele ale concurenței. Un website inteligent este o extensie a brandului atat prin valori si mesaje cat si prin culori aliniate la logo si identitatea vizuala a brandului. Stângăcii decizionale prin care oamenii se apucă să facă websiteul și apoi își dau seama că nu au logo sau un brand coerent construit, trebuie să dispară cât mai repede, sunt semne că afacerea respectivă se duce în direcții incontrolabile și începe din start cu o pierdere de timp și de bani.
- CE VREI SĂ FACĂ UTILIZATORUL? – CONSTRUIEȘTE MESAJE DE ACȚIUNE CLARE
Un utilizator stă în medie 1 minut pe un website! În cazul în care face parte din mulțimea clienților potențiali, atunci timpul se mărește, se poate dubla, însă nu are nimeni timp să compare la nesfâșit oferte și produse. Pur și simplu pentru că sunt prea MULTE! Prin urmare un website inteligent definește clar pe ce pagini și in ce ordine poate naviga utilizatorul, îi arată această cale prin butoane și linkuri și mai mult îi pune la dispoziție mai multe posibilități de contact, nu numai clasicul formular din wesbite. In cazul produselor de complexitate tehnică mare, un website inteligent construiește un drum în website similar cu o „pâlnie de vânzări” care califică utilizatorul până la momentul în care acesta iși definește interesul față de produs/serviciu, fie că solicită informații sau o ofertă.
Epoca „baieților entuziaști” a apus, putem face mult mai mult pentru clienții noștri:
- Să le analizăm modelul de afaceri,
- Să ii ajutăm să răspundă obiectivelor de marketing printr-un website inteligent,
- Să construim un profil de utlizator dorit și mesajele către acesta,
- Să le implementăm în mod creativ prin design brandul si produsele/serviciile în website.
Aveti acum posibilitatea de a scădea dramatic costurile cu un website inteligent construit de la bun inceput.