Cumpărătorul de astăzi controlează ciclul de cumpărare. Ne dorim  sa definim caracteristicile noului cumpărător 9.0 pentru ca ceea ce intelegeam de fapt ca fiind o conversație de vânzări s-a transformat intr-o serie de interacțiuni alimentată în cea mai mare parte de către canale virtuale de publicitate ,mai degrabă decât de evenimente față-în-față și întâlniri.

Vom explora eforturile de vanzare ale brandurilor oferind o perspectiva cheie cu privire la modul in care marketingul și vânzătorii isi pot maximiza rezultatele prin a răspunde așteptărilor clienților in loc sa aiba aroganta de a pretinde ca le creeaza, luand cateva cazuri de exceptie ca reguli, si astfel esuand lamentabil.

Cine este cumparatorul 9.0? Cum ajungem la el prin servicii de publicitate?

Nu i-am pus intamplator acest nume, poate am dorit sa persiflam un pic „moda cifrelor”  2.0 , 3.0 din marketing. 9.0 reprezinta cifra prin care am dorit sa exemplificam complexitatea de fatete ale procesului de cumparare versus eforturile de vanzare. Cumpărătorul 9.0 are asteptari foarte diferite despre cum, de ce și când pentru a face o achiziție. El are urmatoarele 9 caracteristici :

1. Stie ce isi dorește cu mult înainte de a vorbi cu un vânzător.
2. Este supraîncărcat cu mesaje si informații despre produs,
3. Cauta referinte si comentarii de la alti cumparatori pe forumuri si in retelele sociale,
4. Ofera informații despre el in retele sociale, de exemplu pe Linkedin.
5. Nu are  pic de răbdare pentru prezentari de afaceri  și vrea să discute direct la subiect.
6. Vrea acces ușor și simplu la materiale de conținut (de exemplu, webinarii, articole,lucrări, posturi pe blog).
7.Vrea informații /conținut disponibil pe dispozitive mobile/tablete/smartphones.
8. Adesea preferă contactul prin  conferințe telefonice sau conferințe video.
9. Nu apreciaza ofertele stufoase, dar e avid de consultanta si solutii in plus fata de produsul dorit.

Cumpărătorul  9.0 are un nou stil de a se informa. Cumparatorii azi sunt bine informati  înainte să se întâmple o conversație de vânzări.

Un studiu realizat la nivel europen in randul a  mult de 1.400 de clienti a constatat că in majoritatea cazurilor clienții parcurg  57% dintr-un   ciclu de cumparare înainte vreodată sa vina în contact cu un reprezentant de vânzări. Ne influenteaza asta pe noi ca agentie de publicitate ?

Simplu ne forteaza sa gasim metode inovative de publicitate care sa activeze cumpararea.

Recent Posts