OSIM-ul, acea institutie “prafuita” si greoaie este doar o etapa in protejarea brandului dvs de a fi scos din piata de un concurent agresiv. Singura cale de a bloca un concurent rezida in inteligenta dvs de a sti cum sa procedati. Iata trei pasi in aceasta directie.
Asigurati-va din start ca numele brandului sau al produsului este original.
Un nume original, nu inseamna un nume pe care nu il are nimeni, sau un cuvant nou inventat, ci un nume relevant pentru brand si pentru produs, pe care nu il au concurentii dvs directi, cei care opereaza pe aceeasi clasificare de la NISA.
Noi ca agentie de branding avem etape clar stabilite prin care gasim nume atractive si originale.
Colaborati cu o firma specializata in proprietate intelectuala- faceti o cercetare documentara la OSIM inainte sa depuneti cererea!
Costurile pe care le pot cere aceste firme sunt modice, iar daca le veti compara cu costurile unui proces, sau cu cele de promovare si design de ambalaj pe care le pierdeti, veti vedea ca merita investitia.
Atentie! Aceste firme va pot pregati si documentatia pentru OSIM si va pot atentiona daca un concurent incearca sa va ia numele!
Inregistrati atat denumirea de brand cat si denumirea de gama!
Puteti fi atacat atat la denumirea de brand cat si la denumirea de gama, prin urmare este necesar sa o inregistrati si pe aceasta.
In acest caz etapele sunt mai simple si dureza mai putin, insa efectul e scaderea riscului de a fi actionat in judecata de un concurent caruia i-a venit aceeasi idee.
Atentie! In legislatia marcilor conteaza uneori un singur cuvant!
In concluzie daca vreti ca totul sa se desfasoare in mod profesionist, tot ceea ce trebuie sa faceti este sa apelati la profesionisti.