In Design de ambalaje

Orice ambalaj memorabil are ascuns un „cod” special de design. Orice ambalaj memorabil are un puternic impact la nivel de consum. Fara a proiecta si estima acest impact nu se poate crea un design de ambalaj reusit.

Din experienta noastra in design de ambalaj există 3 răspunsuri cheie la care ambalajul dvs  trebuie să fie câștigator in  vânzarea cu amănuntul: impactul vizual,  impactul rational, si impactul emotional.  Este o greseala frecventa de a baza doar pe impactul emotional sau pe impactul vizual,  fara a lua in considerare toti driverii decizionali ai consumatorilor. Nu ne putem „balaci „ intr-o mare de emotii fara sa luam in calcul ca acestea sunt doar partea aflata la vedere a „iceberg-ului” pe care il reprezinta o constructie de brand.

Răspunsul Visual- 3 secunde pentru „dragoste la prima vedere”

Fără un răspuns vizual favorabil nu aveți nicio șansă de a atrage celelalte 2 răspunsuri. Culorile, formele, cuvintele și imaginile lucrează împreună pentru a influenta consumatorii.
Consumatorii sunt bombardati vizual în timp ce „călătoresc” in magazine  in incercarea lor de a găsi produsele  de pe lista lor. Primul punct de contact este ambalajul produsului. Există doar 3 secunde pentru a obține atenție si a opri consumatorul.  În magazin este momentul si locul  în care veți descoperi cât de bine este recunoscut brand-ul. Formele și culorile sunt la baza identitatii vizuale de brand. Configurația unică a culorii și simbolul din logo-ul stimulează recunoașterea și poate atrage atenția cumpărătorului ocupat.  Intrucat de douazeci de ani incoace merchandisingul  in magazinele romanesti este in continuare haotic si nu ajuta, ramane la latitudinea brandurilor sa inteleaga ca prin ambalaj au o sansa de a vinde.
Stimulul de efecte vizuale de pe ambalaj afectează percepția cumpărătorilor asupra produselor și definește personalitatea brandului. Pentru a obține un impact maxim este necesara o  expunere consistentă, pe termen lung, si acesta este si motivul pentru care cele mai multe branduri mari au orientări grafice puternic sustinute atat de companie cat si de toti angajatii si vanzatorii care intra in contact cu brandul. Când se publică liniile directoare de brand responsabilitatea de a menține consistența vizuală pe termen lung se extinde la toți angajații companiei și furnizori.

Mini studiu de caz : Vacuta super erou de la Moo Goo

Moo-Goo+(2)

Provocarea
Siropurile de lapte calde și reci , sunt destinate pentru copii cu varsta de  4-10 ani. Provocarea  a fost de a ajuta mamele în cauză sa determine copii sa bea lapte.  În prezent, trei arome atractive sunt produse – caramel, cacao, vanilie. Conceptul central este unul al unei fericite vacute „super erou” care comunica prin ambalaj cu copii si mamele, in primul rand vizual.

Strategie si solutii
Brandul lansat în primul rând în Slovacia și a avut un succes de piata mare, modelarea o noua categorie de produse. În prezent, brandul isi  planifica expansiunea în alte țări europene. – Vezi mai multe la: http://www.packagingoftheworld.com/2014/08/moo-goosyrups.html#sthash.mspFLqjo.dpuf

 

Răspunsul  rațional- Comunica acum , clar !

Informațiile furnizate cu privire la produs, alimentează nevoia rațională a consumatorului de a avea fapte pentru evaluarea nevoii de a cumpăra. Mesajele simple, avizate sunt puternice și mai eficiente, decat un design aglomerat, care încearcă să facă apel la un public larg. Aceste mesaje se refera la atributele diferentiate ale produsului sau ale brandului si nu la informatiile obligatorii legale.

Trei declarații concentrate care diferentiaza clar marca si produsul de  concurenții săi furnizează datele de care un consumator are nevoie pentru a raționaliza alegerea.

Mini studiu de caz -En Dizz

en dizz exemplu de rational

Provocarea:
“EnDizz.” Este un prim produs de acest gen  pentru a preveni mahmureala. Provocarea data de echipa de marketing a fost de a crea un brand și asigura locul în mintea consumatorilor “înainte” ca acesta sa consume vreun tip de alcool.  Un alta răsucire a poveștii a ca produsul se vinde si in magazine de vinuri, deci trebuie  sa fie vizibil in conditii de iluminare scazuta.
Strategie și soluție:
Pe langa vizualul de tip neon, agentia a folosit rationalul facand apel la simtul umorului . Fiecare plic  are inscriptionata o dorință irațională “de consumatorii de alcool „  Aceste declarații traznite privite  pozitiv il  invita pe bautor sa  consume “EnDizz.”, inainte de ziua de lucru pentru a  asigura dimineața proaspata.  Mai mult decât atât , cutiile de carton au permis implicarea utilizatorului prin păstrarea unui spațiu pentru a adăuga propriile note ( post-it- amuzant )  – Vezi mai multe la: http://www.packagingoftheworld.com/2014/08/ensizz.html#sthash.OcqWhxUb.dpuf

Răspuns emoțional- Inchide vanzarea !

Emoția generata de un design de ambalaj reusit este cel mai important răspuns de la consumator. Fiecare decizie pe care o luam este condusă de emoție desi aparent credem altceva.
Răspunsul emotional al consumatorului  devine un important aspect în dezvoltarea unui răspuns de brand și de loialitate.

Culoarea, formele, simbolurile și mesajele lucrează împreună pentru a evoca o varietate de sentimente. Succesul pe termen lung este dependent de aceste emotii si devine legat de brand.  Suntem in era in care trebuie sa fim conștienti că percepțiile consumatorilor evolueaza si sunt tot mai avizate asupra brandurilor. Brandurile prin evolutia lor schimba vietile consumatorilor.

Fiecare strategie de brand apeleaza la emotii puternice in determinantul decizional. De exemplu
unele branduri din Romania utilizeaza nostalgia pentru a amplifica și extinde impactul lor asupra emoțiilor consumatorilor.  Putem mentiona brandurile de consum , ciocolata, vinuri, branzeturi fac apel puternic la nostalgia produselor romanesti de altadata neafectate de E-uri si aparent crescute in ograda bunicii.

Mini studiu de caz- Special feelings

ambalaj 12 pack celuloza

Provocarea :

De a diferentia un produs cel putin interesant „ hartie igienica” pe o piata concurentiala si cu un brand nou dezvoltat.  Hartia igienica vine in doua categorii : reciclata si 100% celuloza. Mesajul central al brandului este ca pune omul in mijlocul naturii si il imprieteneste cu aceasta prin produse utile si prietenoase cu natura.

Strategie si solutie.

Putem aborda un raspuns emotional in cadrul acestui produs care este pozitionat mediu si care vrea sa comunice cu consumatorii la alt nivel ? Putem. Iata de ce am creat un ambalaj pentru un pachet de 10 si 12 pack prin care mesajul centrat de slogan este „ Special feeling” facand apel la senzatia de a sti ca faci bine naturii cumparand produse de la acel brand care recicleaza si mai ales transmite consumatorilor senzatia unica de a sta in mijlocul naturii fara o grija aparenta
Deși răspunsul emoțional este cel mai important, depinde de vizual și rațional pentru a avea impactul complet asupra percepției consumatorilor. Nu toți consumatorii răspund în același mod, deoarece nevoile lor nu sunt la fel.  De aceea, avem fani loiali Iphone și alții loiali Samsung,  Coca-Cola versus Pepsi. Varietatea si mai ales diferentierea sunt condimentele unei bune strategii de brand.

Nu ratați ocazia de a construi loialitatea consumatorilor printr-un design de ambalaj memorabil.

Recommended Posts