Procesul de branding
Suntem arhitectii de succes ai brandurilor care vor sa cucereasca noi piete atat in tara cat si la export si iubim sa construim branduri puternice si de caracter.
Succesul unui brand sta in parametrii pe care noi ii proiectam
Oamenii au personalitati. Firmele au branduri. Oamenii interpreteaza elementele de brand precum percep personalitatea unui om, dupa cum se imbraca si dupa cum vorbeste. Asa ca in momentul de fata aveti deja un brand. Daca sunteti gata sa trimiteti semnale catre ceilalti atunci procesul de branding trebuie sa inceapa cu o strategie de brand, si putem interveni pentru a contura viziunea, misiunea si promisiunea pe care vreti sa o faceti catre consumatori sau clienti.
E greu sa iesi in evidenta in multime. Este totusi necesar. Trebuie sa demonstrezi ca esti in aceeasi industrie ca si competitorii tai dar in acelasi timp sa arati ce te face diferit si atractiv. Sociologii numesc abilitatea de a fi diferit in anumite limite ” abatere standard acceptabila”. Noi o numim simplu : Pozitionare.
Daca vindeti mai multe produse si nu stiti cum sa le grupati sau vreti sa lansati unul nou si nu stiti sub ce umbrela de brand sa il puneti este timpul sa va preocupe arhitectura de brand. Ea ordoneaza produsele si serviciile pe care un brand le vinde si decide daca pentru un produs nou trebuie creat un brand nou sau nu. Aceste decizii se iau in urma auditului de brand si constituie activitatile de arhitectura de brand. Deciziile corecte de arhitectura de brand pot economisi bugete importante de dezvoltare si publicitate.
Un proiect de branding presupune anumite etape logic construite pe care le puteti gasi AICI. Acest tip de proiect poate dura in medie 2-3 luni intrucat are la baza niste studii de piata care permit noului brand sa se pozitoneze corect si profitabil inca de la aparitie.
Preturile pe piata din Romania variaza in functie de complexitatea proiectului, de faptul daca includeti in el si strategia online (site, SEO etc) si zona de strategie de promovare. In SUA si Canada constructia unui brand nou variaza intre 55.000 – 85.000 USD in Europa poate fi intre 20.000- 60.000 euro , iar Romania este si ea undeva prin Europa. Ideea de baza este ca acest buget poate fi privit ca o investitie unica in care practic se stabileste traiectoria companiei dvs. Este ca si cum ati investi in propria evolutie, un salt fara de care veti continua in vechile mecansime pe care nu le controlati. Comparativ cu costurile de comunicare si implementare, proiectarea brandului este o investitie rezonabila. Ca sa intelegeti de ce spunem asta imaginati-va ca 20 spoturi la radio a cate 10 secunde fiecare valoreaza in transmisia din Bucuresti , in jur de 2000-2300 euro + Tva iar un panou publicitar de mari dimeniuni in Bucuresti este in jur de 1500 euro/luna.
Crearea unui brand nou este doar prima parte a unui proces complex din reusita financiara totala. Dacă nu aveți suficient buget pentru a dezvolta brandul cu siguranta nu veti avea suficient pentru a pune în aplicare strategia de comunicare si promovare în mod corespunzător. Sunati-ne si va vom consilia cu privire la folosirea bugetului pentru succesul brandului. Pentru aceasta, la prima sedinta de consultanta avem ceea ce se cheama CLARITY MEETING care este gratuita. Totodata in contractele noastre, transele de plata se pot esalona, putem gasi impreuna solutii.
Din experienta de peste zece ani pe piata, lucrand atat cu antreprenori cat si cu corporatii putem spune ce furnizorul cel mai util este cel care impartaseste aceleasi valori si credinte cu dvs si da dovada de caracter. Degeaba sunt “baieti” foarte destepti si creativi, daca afacerea dvs nu conteaza pentru ei si va folosesc doar din motive pecuniare, atunci sigur nu aveti nevoie de ei. Am vazut asta de prea multe ori, credeti-ne, e adevarat!
Prin urmare apropierea atat la propriu cat si la figurat e cel mai important criteriu urmat de raportul calitate pret. Urmeaza referintele. Noi avem atat scrise cat si sub forma de date de contact ale clientilor cu care am lucrat si pe care vi le putem pune la dispozitie oricand. De ce ? Pentru ca aparentele inseala de multe ori si singurul barometru al tuturor lucrurilor este clientul.
Intotdeauna ne-au preocupat cauzele pentru care un brand nu mai performeaza. O parte din ele le puteti gasi in acest articol.
Dupa ce intelegem contextul de piata si strategia de brand din prezent, agentia NEW ELITE are o metodologie pusa la punct in cei peste 10 ani de activitate de a re poni motoarele financiare ale brandului pe care il detineti. Pornim de la o analiza a competitiei si a factorilor de diferentiere dintre branduri. Ulterior implementam schimbarile necesare brandului dvs. Noi va garantam succesul si valoarea recomandarilor noastre, indiferent de problema cu care va confruntati, de aceea va incurajam sa solicitati o intalnire initiala in care sa putem clarifica aspectele si sa va spunem cum va putem revitaliza brandul.
Sa exemplificam : o societate cu cifra de afaceri de mai multe milioane de euro, producatoare de carne de pasare si oua de consum a platit o alta agentie de branding pentru un rebranding care impunea un nou nume de brand. Numele gasit de ei aparea pe un site din Brazilia si a fost gasit de client la o simpla cautare pe google. Din pacate aceste agentii strica piata si lasa un renume prost pentru cei care muncesc cu adevarat pentru client.
Alt exemplu: o agentie de branding din top 10 a ofertat un rebranding al unui centru comercial aflat in centrul tarii. Pe langa faptul ca nu a stiut sa lamureasca clientul ce urmeaza sa faca acolo, in detaliu si la nivel de rezultate finale, a cerut 26.000 euro pentru acest proiect care dura trei luni. Clientul a refuzat oferta lor a lucrat cu noi si bineinteles ca ne-a povestit intamplarea. Altii nu au fost atat de norocosi, au dat banii acelei agentii atrasi de renumele ei si de portofoliu, si acum, din surse ale partenerilor de afaceri ale clientului, am aflat ca sunt foarte nemultumiti de acea agentie, dar continua sa lucreze cu ei pentru ca au platit avansul de 20% dintr-un proiect de 40.000 euro. Va lasam pe dvs sa trageti concluziile care se impun.
Agentia NEW ELITE nu isi asuma riscuri reputationale, fiind una din putinele agentii care pot oferi garantia calitatii proceselor de consultanta in branding si design.