Lucrurile s-au schimbat pentru afacerea dvs. de-a lungul anilor și este timpul să re-evaluati brand-ul pentru a vă asigura că acesta va mai reflectă viziunea .
Multe dintre companiile care ni se adreseaza doresc o reîmprospătare a brandului în scopul de a spori relevanța acestuia si impactul sau financiar. Un brand puternic are incluse in el germenele evolutiei de succes indiferent de durata de viata sau de miscarile pietei.
Refacerea brandului este un lucru benefic, si conduce la un mare sentiment de mândrie si responsabilitate pentru brand atât în interiorul cât și în afara companiei.
Cum stiti ca aveti nevoie de un re-branding ? Un posibil raspuns sunt top 5 probleme pe care le ridica antreprenorii romani dar si multi directori generali din companiile multinationale care se zbat sa reziste prin stepa crizei economice.
Top 5 frustrări care conduc la re-branding
Ce anume va frustrează cu privire la brandul propriu ? Este una dintre frustrările cheie de mai jos sau este altceva?
1. ETERNA COMPETITIE A PRETURILOR.
„ Suntem mereu în competiție pe preț – clientii nostri nu înțeleg ceea ce ne face diferiți”, sau materiile prime sunt in tendita de crestere permanenta, si atunci cum sa mentinem pretul la end-useri , chiar in situatia in care avem un brand recunoscut?”
Competitia eterna pentru pret se manifesta nu numai in cazul producatorilor romani care au mai multa flexibilitate ci si in cazul unor corporatii puternice din IT sau Telecom , asa cum este cazul Orange sau Vodafone. Aceasta din urma a resimtit din plin dificultatile de a se diferentia versus competitorii sai in conditiile in care ofertele sunt extrem de asemanatoare si nediferentiate pentru clienti, modelele de telefoane sunt identice, iar calitatea lucratorilor comerciali este aceeasi, in ciuda training-ului initial . Aceasta frustrare a oferit sursa unui proiect de consolidare a valorilor de brand pe care NEW ELITE l-a implementat in divizia de retail si care s-a numit SALES MAP .
2. VIITORUL ESTE NECLAR SI IMPOSIBIL DE PREVIZIONAT.
“Viziunea noastra asupra viitorului nu este foarte clară nici pentru conducere si nici pentru angajații noștri – chiar un pic cetoasa uneori. Aș vrea doar ca angajatii SA INTELEAGA. Avem dificultăți in menținerea și atragerea celor mai buni oameni. iar traiectoria brandului este neclara, singur ca vrem sa vindem mai mult insa ne lipseste o strategie”
Necesitatea ca angajatii sa creada in brand nu este o vorba goala. Cunoastem cu totii proverbul romanesc ” afara-i vopsit gardul, inauntru-i leopardul” . Eforturile de a promova in exterior o imagine puternica si atractiva a unui brand pot fi cu usurinta zadarnicite de angajatii care sunt activi in retelele sociale si in comunitatile in care locuiesc si care pot afecta negativ brandul in cazul in care nu cred si nu inteleg locul unde lucreaza. De multe ori, chiar unii angajati se intreaba cum de cumpara clientii produsele firmei pentru ca daca acestia ar sti ce ce baga in ele cu siguranta ar fugi ….Cunoscand aceste aspecte compania Transavia principalul procesator de carne de pui din Romania, a investit atat in branding cat si intr-un program de comunicare interna creat de NEW ELITE pentru a disemina valorile brandului.
3. DEZVOLTAREA PREA RAPIDA SI NESTRUCTURATA.
“Gamele noastre de produse / servicii/ branduri s-au diversificat rapid urmand tendinta pietei, fără a avea un plan, și acum param inconsecventi si haotici”
In cazul unei dezvoltari rapide si nestructurate, in ciuda succesului financiar, arhitectura de brand (relația dintre brand-ul companiei si categoriile de produse / servicii) poate parea fara sens, sau mai mult, de-a dreptul inconsecventa. O arhitectură stufoasa sau gresita de brand poate determina de-a dreptul pierderi atunci când sunt implicate fuziuni si achizitii sau patrunderea pe noi piete. Unul din clientii nostri care s-a confruntat cu aceasta problema este brandul GREEN FUTURE care avea peste 5 tipuri de produse cu acelasi materiale la preturi asemanatoare din dorinta d a se apropia cat mai mult de preferintele unei piete a carui segmentare nu o cunostea. Interventia noastra a fost una complexa, formata din studiu de piata si strategie de marketing care a repus viziunea si traiectoria firmei pe drumul dorit de actionari in deplina cunostinta cu factorii de piata.
4. NU REUSIM SA COMUNICAM VALOAREA BRANDURILOR/SERVICIILOR NOASTRE.
“Nu inteleg de ce clientii prefera produsele concurentei care sunt mai slabe calitativ la niste preturi uriase. Dacă am putea lăsa să oamenii să știe adevărul despre noi și a valorii autentice pe care o dam industriei noastre, am putea deveni cu ușurință lideri de piata. Dar nu avem suficient buget, bani, oameni, scuze, etc “.
Am auzit asta de prea multe ori ca sa nu ne atraga atentia motivatia din spatele afirmatiei. Cum de prefera clientii produse mai slab calitativ ? E foarte simplu, pur si simplu nu au auzit nimic despre brandul mentionat mai sus de CEO frustrat, in timp ce despre concurenta nu numai ca au auzit dar au fost si convinsi sa cumpere. Brandurile care nu au o strategie de diferentiere si promovare consecventa sfarsesc prin a se uita cu invidie in ograda vecinului. Clientul nostru Magazinuldecostume.ro a inteles inca de la inceput ca un brand puternic, mai ales in domeniul fashion nu are viata lunga daca nu intelege sa inoveze permanent asa ca a inceput un proiect de branding digital care presupune o identitate vizuala distinta, un website extrem de complex de tip e-commerce si o politica de vanzari adaptata la segmentul de piata.
5. DORINTA DE A AVEA CLIENTI LA EXPORT. PIATA INTERNA NU E SATISFACATOARE.
“Nu reusim sa patrundem la export atat de mult cat ne dorim sau deloc, costurile sunt uriase, ne lipsesc relatiile si bugetele de promovare.”
Multi din producatorii romani se lasa pagubasi inainte de incepe, E drept ca nu sunt incurajati nici de autoritatile responsabile nici de costurile unei manifestari expozitionale din strainatate care sunt prohibitive. Pentru ei NEW ELITE pus la punct un pachet de servicii de branding pentru export si de reprezentare in strainatate de catre o echipa specializata formata din consultantii NEW ELITE care pot promova brandul in anumite conditii extrem de avantajoasa financiar care reduc cu peste 70% costurile de participare la expozitii de profil.
In conccluzie
Probabil unul dintre rezultatele cele mai importante ale procesului de re-branding este claritatea și focalizarea pe care le generează pentru echipa de conducere . El are un efect de intinerire asupra întregii companii, care merge mai adânc decât unele trucuri de marketing ieftin sau de stimulare al vanzarilor pe termen scurt.