Revitalizare prin rebranding
Suntem interesati sa intelegem brandul si sa creem diferentiere la toate nivelurile. Revitalizam si construim o schimbare durabila cu avantaje financiare pe termen lung.
Nivelurile de rebranding- argumente ale schimbarii
- Viziunea noastra
- Refresh de identitate vizuala
- Schimbare nume si identitate
- Schimbarea structurii de game
- Repozitionare strategica
Avantajul nostru versus o agentie de publicitate, este ca intelegem si tratam cauza unui rebranding, nu efectele. Multe agentii de rebranding grabite sa monetizeze brandul si propriile servicii, nu inteleg procesul de rebranding, concentrandu-se doar pe identitatea vizuala si neglijand aspectele legate de promisiunea acestuia si argumentele de vanzare /segmente de piata. Ca agentie de branding, suntem mandri sa participam la proiecte de rebranding pentru branduri puternice si cu caracter.
Un refresh de identitate vizuala este primul nivel al rebrandingului. El pastreaza structura brandului , identitatea, numele dar construieste ” haine noi” pentru a schimba imaginea invechita. Prin acest prim nivel al rebranding-ului, brandul isi imbunatateste imaginea si factorul de atractie in piata tinta.
Cel mai adesea prin achizitii sau fuziuni numele brandului trebuie schimbat pentru ca nu mai corespunde cu realitatea. Evident ca un nume nou presupune si o identitate noua, atat la nivelul valorilor cat si a identitatii vizuale. Uneori nu este nevoie de fuziune sau achizitie, pur si simplu, prin adaugarea de game noi, schimbarea pietelor si a viziunii actionarilor numele nu mai corespunde. Conceptul de rebranding contine definirea identitatii brandului: valori , atribute plus schimbarea numelui si deci si a identitatii vizuale.
Dorinta de a fructifica toate oportunitatile pietei face uneori ca sub umbrela unui brand sa se adaposteasca produse extrem de diferite, fiecare servind unui alt segment si neavand nimic in comun. Cu timpul brandul seamana cu o taraba si atunci este nevoie de un rebranding, de o structurare a gamelor de produse dupa anumite reguli impuse de piata. De exemplu brandul Green Future adapostea activitatea a cinci companii: unele produceau pal, altele saltele, si altele arcuri pentru canapea. In acest sens rebrandingul a definit clar care sunt produsele care se vand sub acest brand, cui se adreseaza si ce valoare au ale pentru clienti.
Repozitionarea strategica este o miscare foarte curajoasa prin care un brand renunta la un segment de piata, si deci la vanzarile de pe acest segment si se profileaza pe altul. Este cazul cel mai intalnit in care brandurile trec de pe o pozitionare lor si medium level pe o pozitionare premium si premium lux . Un exemplu relevant este Ellis pavaje, un brand romanesc care a reusit sa se repozitioneze strategic de pe un segment low price sis medium pe unul medium high si premium castigand la marja.