Vedem in fiecare zi o avalansa de mesaje publicitare si slogane insa de unele ne amintim si de altele nu. Ce face ca un slogan sa aiba “X factor” si sa devina celebru ? Care e secretul reusitei care ne arunca intr-o lume imaginara plina de culoare si arome, imbratisand imaginile pe care ni le vand, emotionandu-ne la ideea ca ni se poate schimba viata folosind acel produs/brand?

Potrivit cartii “Creative Advertising” de Charles Whittier: “Un slogan ar trebui sa fie o afirmatie atat de puternica despre produs si /sau brand incat merita sa fie mentionat mereu in campanii de publicitate continue, e valoros pentru client si e formulat astfel incat poate fi usor tinut minte”.

Ghid pentru crearea unui slogan reusit si exemple de la ei si de la noi.

1. Un bun slogan se identifica cu numele brandului.

Un bun slogan trebuie sa fie in concordanta cu numele brandului si sa faca asocierea mentala cu el. In cazul in care numele unui brand nu exprima domeniul de activitate sau afacerea in sine, sloganul ar trebuie formulat astfel incat sa ajuta numele brandului exprimand beneficiul central si domeniul de activitate.

2. Un bun slogan este memorabil.

Sunt branduri cu slogane create cu zeci de ani in urma si care sunt tinute minte si folosite si azi pentru ca un bun slogan este memorabil.

3. Un bun slogan vorbeste despre beneficii.

Sloganul arat exact scopul si beneficiul central al brandului, promisiunea sa de valoare, totul spus in limbajul clientului. El transforma raul in bine, sugereaza riscul de a nu folosi produsul, creeaza un feeling pozitiv pentru consumatori.

4. Un bun slogan diferentiaza brandul.

Aportul agentiei este extrem de important aici in a sugera clientilor un slogan pe care nu il mai are nimeni in piata, si care reuseste sa diferentieze vizibil brandul. La New Elite totul incepe cu un audit viual si de identitate in piata tinta.

5. Un bun slogan este simplu.

Sloganul ar trebui sa fie scurt format din doua trei cuvinte si simplu de inteles.

Daca va intereseaza sa aflati mai multe despre cum se creeaza un slogan puteti gasi un articol aici.

Exemple de slogan create de NEW ELITE

logo nou GF
Cum am creat sloganul “Sleep evolution”

Intr-o sedinta de brainstorming de la Timisoara gandindu-ne la conceptul Green – Future, discutand despre un brand centrat mai ales pe materiale naturale si aflate in avangarda, am creat mai multe variante centrate pe comunicarea ideii de a informa clientii ca au posibilitati evoluate de a dormi.Asa s-a nascut “sleep evolution”, si desi la inceput a fost contestat, dupa o analiza ulterioara si feedbackul partenerilor s-a dovedit a fi cea mai buna solutie.

Cum am creat sloganul “All about air”

Intr-o sedinta de brainstorming de la Bucuresti gandindu-ne la necesitatea stingenta de a exprima domeniul de activitate al brandului pentru ca DIPET fiind un nume provenind de la fondatori nu exprima cele doua linii de business: ventilatia si climatizarea industriala si comerciala. Ne trebuie ceva care sa exprime ambele aspecte atat aerul rece cat si aerul cald ceea ce ne-a condus la ideea de solutii complete si anume “All about air”

logo DIPET

O incursiune in evolutia unor sloganuri ale brandurilor celebre este prezentata in infograficul de mai jos:

Slogans
Source: BestMarketingDegrees.org

Salvează

Interesat in crearea unui slogan reusit ? Contactati-ne  la 0722406926 sau office@newelite.ro

Recent Posts

Leave a Comment